almond-stock-03-small

Οι ξηροί καρποί και ειδικότερα τα αμύγδαλα είναι απαραίτητο να συμπεριλαμβάνονται στη λίστα με τις τροφές που πρέπει να τρώμε καθημερινά, αφού μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην απώλεια βάρους.

Καλλιεργείται κατά κύριο λόγο στην Αυστραλία, τα μακαντέμια έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες, εξού και το λάδι τους είναι ωφέλιμο ακόμη και για το δέρμα. Περιέχουν φώσφορο και σελήνιο, αλλά και κορεσμένα λιπαρά.

Τα φιστίκια είναι από τους καλύτερους ποιοτικά και πιο νόστιμους ξηρούς καρπούς. Είναι μεγάλης θρεπτικής αξίας, πλούσια σε βιοτίνη, πρωτεΐνες και ανόργανα άλατα. Καταναλώνονται ψημένα με αλάτι, είτε νωπά ανάλατα.

pumpkin-seed

Ο πασατέμπος είναι ξηρός καρπός σε μορφή ανοιχτόχρωμων ψημένων κολοκυθόσπορων. Η ονομασία του είναι ιδιωματική εκ των ιταλικών λέξεων passo + tempo (= διέλευση χρόνου), δηλαδή "περνώ το χρόνο μου".

pine

Ως κουκουνάρι είναι γνωστός ο βρώσιμος σπόρος των πευκοειδών και άλλων κωνοφόρων. Όταν προέρχεται από τη γνωστή κουκουναριά (Pinus pinea) είναι ανοικτόχρωμος και θυμίζει σε σχήμα τον κόκκο ρυζιού,αλλά είναι μεγαλύτερος σε μέγεθος.

brasil-nuts

Πηγή πρωτεινων και σεληνίου , που έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες Μια χούφτα περιέχει 1.000 mg  σεληνιού.

peanuts

Η κοινή ονομασία του καρπού είναι αράπικο φιστίκι και η επιστημονική αραχίς η υπόγειος.

pop-corn

Το Ποπ Κορν ή Παπαρδέλα ή Πατλάκα ή Πασπάτα είναι καλαμπόκι το οποίο έχει φουσκώσει αφού έχει θερμανθεί. Το καλαμπόκι είναι σε θέση να σκάσει γιατί, σε αντίθεση με άλλα δημητριακό.

sesame

Το σουσάμι περιέχει συστατικά που μειώνουν τη χοληστερόλη.Οι ουσίες του παρουσιάζουν ισχυρότατη αντιοξειδωτική δράση. Επίσης βοηθάει στο να πέφτει η πίεση.

Καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα, βελτιώνει τη λειτουργία του εντέρου, η κατανάλωση του συνδέεται με τα μικρά ποσοστά καρκίνου του εντέρου και επίσης προλαμβάνει, φλεβίτιδες και αιμορροΐδες.

Αυτός ο μικρός καρπός είναι μια διατροφική βόμβα καθώς αποτελεί καλή πηγή πρωτεΐνης και υδατανθράκων.

Τα κάσιους είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Τα φουντούκια είναι θρεπτικά, πλούσια σε πρωτεΐνες και ανόργανα στοιχεία. Χρησιμοποιούνται στη ζαχαροπλαστική και στην αρτοποιία όπου αλέθονται μαζί με σιτάρι για την παραγωγή ψωμιού.

Σνάκ ξηρών καρπών με πικάντικη γευση.

Η καρυδόψιχα τρώγεται σκέτη ως ξηρός καρπός, χρησιμοποιείται στη ζαχαροπλαστική, στη μαγειρική και τρώγεται με μέλι. Το χλωρό καρύδι γίνεται γλυκό του κουταλιού.

Οι ηλιόσποροι τρώγονται αποξηραμένοι ή καβουρντισμένοι και είναι οι σπόροι του ηλίανθου.

Τα αράπικα φυστίκια είναι εξαιρετική πηγή των βιταμινών της νιασίνης και του φυλλικού οξέος.

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και περιέχουν φυσικά σάκχαρα και όχι επεξεργασμένη ζάχαρη. Αποτελούν ρυθμιστές της αρτηριακής πίεσης και είναι χρήσιμα στα διαιτολόγια απώλειας βάρους για την επίτευξη ιδανικού σωματικού βάρους.

Κανέλα, μοσχοκάρυδο, πιπέρι, κρόκος. Τα μπαχαρικά δίνουν μονα­δικό άρωμα και γεύση στο φαγητό. Οι έρευνες, όμως, αποδεικνύουν ότι προσφέρουν και σημαντικά οφέλη στην υγεία μας.